Aug 24, 2011

Saya Sudah Raya..YEAYYY!!!

Posted by Hidayah Manan at Wednesday, August 24, 2011
Haha..jangan gelabah..jangan pergi cek kalendar..jangan cuak..semua jangan..hehe..korang belom raya lagi tapi akak dah 'raya' dulu..jadinya jangan lah nak cengkelat ikut akak yang kononnya dah 'beraya' kan..sebenarnya masalah wanita akak di bulan yang mulia ni sangat teruk..akak hanya berpuasa penuh selama SEBELAS hari sajorkkk..terukkan..jahat 'piyed' ni tau..takpelah tahun depan kita tingkatkan pahala untuk qada puasa ek..apsal tahun depan? sebab tahun depan jer yang akak rasa mampu nak qada puasa kalau tahun ni tak mampu..ngeee..


Weh, korang raya tahun ni banyak buat kuih raya???
Akak tanya ni sebab nak eksen kat korang yang akak buat kuih raya banyakkkk...tak percaya???
Jangan la caya tang banyakkk tu..hahaha
Akak buat kuih SATU jenis sajork tapi buat berbalang-balang..sebabnya niat di hati mahu bagi kat mak mentua,mak akak,kakak akak dan harus untuk akak jugak la kann...






dah siap 3 balang untuk MIL (kurlas kan akak siap letak lapik kuih dgn butter paper gitew haha)



Kuih raya akak adalah yang paling sempoi kuttt..oleh kerana akak tidak punya oven jadinya akak fikir buat kuih senang jerla..akak ni miskin tapi tak kedekut..gitew..hahaha..kuih akak tak payah bakar pakai oven pon..sumbat jer dalam peti sejuk..pastu bole terus masuk mulot...krap kruk krap kruk..bunyik mulot tu tau..akak gentel kuih ni memalam sket kasi baby monster tidoq..baru lah memulakan operasi mengentelll...kalau tak haru akak kat dapoq nnt..maunya aku mengentel pakai kaki jer kang..


Sambil-sambil mengentel kuih tu akak tetiba jer teringat pasal baju raya..laki akak punya baju melayu dah beli..baby monster punya baju kurung pon dah beli..meja makan raya pon dah beli..cadar raya pun dah beli..langsir raya pon dah beli..balang kuih raya pon dah beli..tapi baju raya akak jer yang tak beli-beli lagiiiii..niat di hati nak pakai baju raya 3 tawoun lepas jer..sebabnye malas dah nak mencarik baju..baju raya tahun lepas tu pon memang memenuhi tema akak la kan..tak payah nak pening kepala ek..baju tu pun muat lagi..


Sure korang nak cakap akak ni poyo jer kann..tapi ada akak kesah ke..gitewww..hahaha..ok lah..akak mau layan cerita korea best ni..sementara nak kejutkan laki akak bangun saho baik layan apa yang patot..gitewww....








2 comments:

eenasuzira abdullah on August 24, 2011 at 9:20 AM said...

Sila share resepi. jangan ciput. Hahaha. Nak buat berbalang-balang juga mcm akak!!!!
Aci tak tiru?

Hidayah Manan on August 24, 2011 at 3:35 PM said...

gitew..ada org na resepi kuih raya akak!!!!
nnt akak sharing sharing ek..
sharing is caring...
no..no..noo..kedekut taw..
tata titi tutuuu

 

ceritaOHcerita Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez